CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 24 November 2011

Mana Maruah Kau ?

H e l l o Y e l l o bloggers =)

k lah aku nak story something yg buat aku agak terperanjat.kira mcm aku amik port jugak lah benda2 mcm ni.

haritu aku pergi minum minum dgn sorang friend aku.ada sorang lagi kawan dia , Aina (bukan nama sebenar) ikut sekali.then , dalam borak borak tu , tiba tiba aina pun menanyakan soalan yg buat aku malu gak lah.

Aina : Weyh , kau ada dara lagi ?
Aku : (muka pelik) mestilah ada.buat ape kau tanye pulak ?
Aina : pergh kolot gila kau !
Aku : hurghh -.-

K time tu aku dah dapat tangkap lah kan dia dah takde 'benda tu' .Time tu aku terperanjat gak lah , umur dia baru 15 .tu yg buat aku terfikir.orang sekarang ni dah tak kisah eh dah takda 'bende tu' ? bukan ke tu lah yg mengukur sama ada perempuan tu suci lagi ke tak ? aku bukan doktor lah yg pandai menyelidik sama ada perempuan tu , err ada 'benda tu', cuma aku rasa tak relevan  kalau orang kata orang ada dara kolot.sorry lah ni topik sensitif sikit.aku pelik jugak sebab si aina ni baik orangnye.takdelah yg jenis manusia yg lemah lembut , kira ok lah.senang di buat kawan.tu yg aku terperanjat tu bila dia tanya pasal perkara ni.

orang sekarang ni dah tak kisah eh buat dosa umur muda macam ni? aku tau bukan semua , mungkin SEGELINTIR sahaje.cuma segelintir pun , kena lah di banteras , kan ? so aku mintak orang sekarang ni , jagalah maruah tu sikit .jangan sampai orang ingat kau perempuan tepi jalan atau BOHSIA.tak elok lah.aku sebagai perempuan pun malu tau.Dan berdasarkan apa yg aina cakap lepas tu , aku mendapat tau dia hilang benda tu dengan pakwe dia.Tak rasa menyesal ke ? BELUM PASTI pun kita akan kahwin dgn org tu di masa depan.so better jaga bende yg sgt penting tu dan bagi kepada orang yg hak , okay ? and jangan sebab nak ikut kawan , takut orang kata kau kolot , rasa tak mengikuti peredaran semasa , kau sanggup gadai maruah okay ? =)

okay lahh bye bye :)

0 bising lah kau:

Post a Comment

Comments

Thanks Everyone :)